check
מלגות לתואר ראשון | ביה"ס לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית ע"ש פול ברוולד

מלגות לתואר ראשון

מלגות ביה"ס לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית לתואר בוגר

קישור לטופס הגשת בקשה למלגות בית הספר 


סטודנטים בתואר ראשון צריכים לפתוח חשבון במערכת כמועמד חיצוני.

מלגות סיוע
יחידת הסיוע של האוניברסיטה העברית דיקנט הסטודנטים מטפלת בהענקת מלגות לסטודנטים הלומדים בתואר הראשון ובתארים מתקדמים. בנוסף לכך, בבית הספר לעבודה סוציאלית עומדות מספר מלגות המיועדות לתלמידי התואר הראשון והשני בתנאים המפורטים לגבי כל מלגה ומלגה. ההחלטה על מקבלי המלגות נקבעות ע"י וועדת המלגות של ביה"ס.
 

מלגה ע"ש פנינה שלייפר ז"ל
מידי שנה תחולקנה שלוש מלגות בסך כולל של כ-20,000 ₪ לסטודנטים העוסקים במחקר ו/או הכשרה מעשית בתחומים הבאים: מחלקות לשירותים חברתיים, אנשים עם מגבלה שכלית-התפתחותית ומשפחות אומנה. 
היקף המלגה:
א. כ-10,000 ש"ח לכותב/ת תזה.
ב. כ-5,000 למבצע/ת הכשרה מעשית בעל/ת קשיים כלכליים.
ג. כ-5,000 ש"ח למבצע/ת הכשרה מעשית בהצטיינות. 


מלגה ע"ש חנה פרי ז"ל
המלגה מיועדת לסטודנטים במצב כלכלי קשה שמשפחותיהם אינן יכולות לתמוך בהם כללית, ואינם עומדים/ות בקריטריונים הפורמליים להגשת בקשות לקרנות אחרות או למדור הסיוע (כגון: תלמידים/ות בתוכנית חלקית, תלמידי/ות שנה ד' לבוגר, תלמידים/ות בעלי תואר קודם הלומדים כעת לתואר בוגר אשר סיימו את לימודיהם הקודמים באוניברסיטה העברית וכו'). מלגה זו תוענק לסטודנט/ית הזקוק/ה לסיוע כספי אשר ייבחר/תבחר ע"י וועדת המלגות של בית הספר. המלגה נתרמה ע"י מר אפרים פרי ז"ל לזכר אשתו חנה ז"ל, שהייתה עובדת סוציאלית מטעם ארגון מלב"ן בירושלים. 
היקף המלגה: כ-3,000 ש"ח.


מלגה ע"ש משה אבוטבול לתושבי פריפריה, ושכונת מצוקה, עדיפות לתושבי קריית גת
מלגה זו מיועדת לתלמידי תואר ראשון בבית הספר, תושבי פריפריה או שכונות מצוקה, עדיפות לתושבי קריית גת. 
תנאי ההתחייבות הוא לעבוד בשכר בתום הלימודים בנושאים הקשורים לשוליות חברתיות.
היקף המלגה: כ-2,500 ש"ח.


מלגה ע"ש ציפורה בומשטיין לתושבי עיירות/אזורי פיתוח
המלגה מיועדת לתלמידי תואר ראשון לפי מצב כלכלי של הסטודנט/ית, ומחויבותו/ה לעבוד עם אוכלוסיות באזורי מצוקה (למשל: ערי פריפריה, שכונות מצוקה, אוכלוסיות במצוקה הזקוקות לסיוע) בתום לימודיו/ה.
היקף המלגה: כ-2,500 ש"ח.


מלגה ע"ש לואי הורוביץ לעבודה קהילתית 
קרן זו ע"ש הורוביץ הוקמה ע"י ג'וינט-ישראל להנצחת זכרו של מר לואי הורוביץ ז"ל, אשר פעל רבות לפיתוח העבודה הסוציאלית בארץ ובחו"ל. כספי הקרן נועדו לתגמל מצויינות בתחום העבודה הקהילתית, וכן לעודד מנהיגות בתחום זה. המלגות יוענקו למספר סטודנטים עם מחויבות לעבוד בתחום העבודה הקהילתית.
היקף המלגה: כ-2,500 ש"ח.
 

מצטייני דיקן
האוניברסיטה העברית שואפת לעודד מצוינות בקרב תלמידיה. על-כן מדי שנה מספר תלמידים מצטיינים זוכים להכללתם ברשימות המצטיינים השנתיות של דיקני הפקולטות ובתי הספר, וכן של רקטור האוניברסיטה. לצד זאת ניתנים מענקי הצטיינות כמפורט ב-נהלי הוראה ולימודים לתלמידים מצטיינים לתואר בוגר לשנת תשפ"ג
 

מלגות הצטיינות
הבקשות תובאנה לדיון בוועדת המלגות של בית הספר.
דרכי הפעולה של וועדת המלגות:
1. הוועדה פועלת בהתאם לקריטריונים המפורטים בכל מלגה ומלגה. 
2. הוועדה מתייחסת לכלל המלגות שהתלמיד מקבל. 
3. הוועדה רשאית לראיין את המועמדים ולבקש חוות דעת ממורים וממדריכים.
 

פרסי ביה"ס לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית לתואר בוגר

בכל שנה, בית הספר מעניק פרסים לתלמידי תכנית הבוגר אשר הצטיינו והפגינו רמה גבוהה של מחויבות והישגים בהכשרה המקצועית ו/או הצטיינות בשעורים העיוניים. הפרסים יוענקו למועמדים שיומלצו ע"י מורים/מדריכים/מועצת תלמידים, ויימצאו ראויים ע"י ועדת הפרסים של ביה"ס לקבלת הפרס. 

הפרס לעבודה סוציאלית ע"ש פנינה ויצחק לוי ז"ל:
פרס זה יינתן לסטודנט/ית בבית הספר לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית ע"ש פאול ברוואלד, עם מגבלה פיזית שהצטיין/ה בלימודיו/ה ו/או הוכיח/ה חשיבה מקורית והצטיין/ה בפעילות למען הפרט. הפרס בא לזכור את פנינה לוי ז"ל, מדריכת סטודנטים בביה"ס ועובדת שנים רבות בשרותי הייעוץ לסטודנט, אישה אוהבת אדם וקשובה למצוקותיו וצרכיו. 
היקף הפרס: כ-6,000 ש"ח.


הפרס השנתי לעבודה סוציאלית ע"ש זיוה שטראוס ז"ל:
פרס זה יינתן על עבודה בתחום בריאות הנפש. על עבודה ישירה עם הפונים, על תרומה ארגונית או עיונית. הפרס בא לעודד את רווחת המטופלים ושיקומם, תוך גילוי יוזמה, חדשנות והשתלבות בעבודה בין-צוותית. הפרס בא לזכור ולציין את זיוה שטראוס ז"ל, בוגרת ביה"ס, שעבדה בכפר השוודי בטיפול פרטני עם בעלי פיגור שכלי ובכפר שאול ובמגוון תפקידים נוספים, לרבות סגנית מנהלת השירות הסוציאלי וכמדריכת סטודנטים. בעבודתה שילבה שטראוס עבודה פרטנית, עיונית ופיתוח פרויקטים ניסיוניים בתחום העבודה הסוציאלית.
היקף הפרס: כ-3,000 ש"ח.


הפרס השנתי לעבודה סוציאלית ע"ש רות לכמן-דייויס ז"ל:
פרס זה יינתן לסטודנט/ית בבית הספר לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית ע"ש פאול ברוואלד, אשר הגיע/ה להישגים מרשימים בתחום ההכשרה המקצועית, בתחום ההתנדבות או בתחום העיוני. הפרס בא לזכור את רות לכמן-דייויס ז"ל, מדריכה בבית הספר, אשר לאחר קבלת הכשרתה בארצות הברית, הייתה לאחת העובדות הסוציאליות וקצינות בריאות הנפש הראשונות בארץ.
היקף הפרס: כ-2,500 ש"ח. 
 

הפרס השנתי בעבודה סוציאלית ע"ש רחל רייכמן (פריידנברג) ז"ל:
פרס זה יינתן לסטודנטים של ביה"ס לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית ע"ש פאול ברוואלד, שהצטיינו בפעילותם בפרט בתחום הטיפול (בעשיה או בכתיבה), או בהגשת סיוע שתרם לשיפור רווחתם של בני אדם. במתן הפרס יש לציין ולזכור את רחל רייכמן (פריידנברג) ז"ל, בוגרת ביה"ס ומדריכת סטודנטים, על התעניינותה בעבודה בתחום הטיפולי, והוא מוענק בכדי לעודד סטודנטים להמשיך ולגלות פעילות, יוזמה וחדשנות בעבודתם עם אנשים במצוקה ולמענם.
היקף הפרס: כ-2,000 ש"ח.