check
סדר הלימודים ותנאי מעבר בלימודי הבוגר בעבודה סוציאלית | ביה"ס לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית ע"ש פול ברוולד

סדר הלימודים ותנאי מעבר בלימודי הבוגר בעבודה סוציאלית

 

פרטים על תנאי המעבר משנה א' לשנה ב', תנאי המעבר משנה ב' לשנה ג', פיצול הלימודים, בחינות, עבודות וציונים, ייעוץ במהלך שנת הלימודים ועוד.

 תנאי מעבר

כללי

מצופה מתלמיד בלימודי הבוגר בעבודה סוציאלית שהתנהגותו תהיה הולמת את כללי ההתנהגות המקצועית המחייבים את מי שמתעתד להיות עובד סוציאלי (ראה קוד האתיקה המקצועית של העובד הסוציאלי בישראל של האגודה לקדום העבודה הסוציאלית בישראל)   תלמיד שהתנהגותו אינה הולמת כללים אלה יובא לדיון בפני ועדת משמעת של האוניברסיטה.

תנאי מעבר משנה א' לשנה ב'

מעבר משנה א' לשנה ב' מותנה בהשלמת כל לימודי שנה א' הכוללים קורסי חובה, קורסי חובת בחירה ומעורבות חברתית כאחד.

1.  על מנת לעבור לשנה ב' על התלמיד לקבל ציון "עובר" לפחות (60) בכל אחד מהקורסים של שנה א' וממוצע משוקלל של 70 לפחות. בנוסף לכך נדרש סף מעבר של 70 (או "פטור") באנגלית ולתלמידי חו"ל סף מעבר של 75 בלימודי הכנה בעברית ברמה ו' (או אישור על "פטור"). (ראה פירוט הדרישות לגבי שפות, בנהלי הוראה ולימודים באתר האוניברסיטה .

2.  תלמיד שנכשל ו/או לא ניגש לבחינה בקורס או שניים בשנה א' (בתנאי שהיקפם הכולל אינו עולה על 6 נ"ז) רשאי לעבור לשנה ב' (באשור של היועצת לתלמידי תלמידים) אם השיג ממוצע משוקלל של 70 לפחות בכל הקורסים שנכללו בתוכנית לימודיו בשנה א' (כולל הקורסים שנכשל בהם). בשנה ב' יהיה עליו להשלים קורסים של שנה א' אשר נכשל בהם, או לא ניגש לבחינות או לא מילא את כל מטלות הקורסים.

3.  תלמיד שנכשל ו/או לא ניגש לבחינות בשלשה קורסים ו/או לא השיג הממוצע הדרוש בלימודי שנה א', אינו זכאי לעבור לשנה ב'. תלמיד שנכשל בארבעה קורסים או יותר,  לימודיו בביה"ס יופסקו .

4.   תלמיד אשר לא עמד בתנאי המעבר זכאי לחזור על שנה א' כולה או חלק ממנה בניסיון לעמוד שנית בתנאי המעבר. אם יחזור על פחות מ- 12 ש"ש יוכל לבקש ללמוד מספר קורסים משנה ב' עד למכסה של 12 ש"ש (כולל חזרה על עברית ו/או אנגלית).

5.  תלמיד החוזר על לימודיו בשנה א' ובניסיון השני לא הצליח לתקן את הישגיו ולעמוד בתנאי המעבר לשנה ב', לימודיו בבית-הספר יופסקו .

6.  תלמיד אשר קיבל אישור מראש לפצל לימודיו, יידרש להשיג ממוצע כולל של 70 בכל לימודי שנה א' (שלמד בשנתו הראשונה והשניה) על מנת שיורשה להמשיך ללמוד. אם למד בשנתו השניה גם קורסים של שנה ב' יוכלו הציונים של הקורסים הללו להיכלל בחישוב הממוצע אם הם משפרים את הממוצע של התלמיד.

תנאי מעבר משנה ב' לשנה ג'

מעבר משנה ב' לשנה ג' מותנה בהשלמת כל הקורסים העיוניים בשנה א', הכוללים קורסי חובה וחובת בחירה, כמו גם השלמת המעורבות החברתית. בנוסף, הוא מותנה בהשלמת כל הקורסים העיוניים בשנה ב' הכוללים קורסי חובה, חובת בחירה וקורסים מלווי הכשרה, כמו גם השלמת ההכשרה המקצועית.


דרישות מוקדמות: עמידה בציון 'עובר' בקורסים של שנה מוקדמת מהווים תנאי להשתתפות בקורסים של שנה מתקדמת. הפרוט במערך הלימודים.

פיצול לימודים - פיצול לימודים מיועד לסטודנטים הלומדים בתוכנית עם חוג נוסף לתואר או תואר כפול עם משפטים. 

במקרים חריגים של סטודנטים הלומדים במסלול החד-חוגי ונדרשים לפיצול לימודים, יש לפנות בבקשה לבחינת הנושא לד"ר ארנה שמר, הממונה על המעמד האקדמי. 

בחינות, עבודות וציונים

ראה תקנות בנושא בחינות באתר האוניברסיטה

ראה תקנות בנושא מטלות בכתב: באתר האוניברסיטה

ייעוץ במהלך שנת הלימודים

בית הספר ממנה מורה יועץ/ת, אשר עומד/ת לרשות התלמידים על מנת שיוכלו להפיק תועלת מרבית מלימודיהם.

תלמידים בעלי ליקויי למידה יפנו אל המזכירה לעניני הוראה ותלמידים. פניות להתאמות בבחינות ובעבודות יש להגיש לה בצרוף מסמכים קבילים. לברור נוהלי הפניה ולבקשת הקלות יש לפנות אל מזכירות הבוגר.

בבעיות הקשורות לתוכנית הלימודים האישית של כל תלמיד, פטור מקורסים, חיוב ללמוד קורסים וכו' יניתן לפנות ליועצת לענייני תלמידים.

ציון גמר וזכאות לתואר

ראה תקנות בנושא באתר האוניברסיטה