בינלאומיות

 

בינלאומיות

הנחיות לסטודנטים היוצאים לחילופי סטודנטים/קורסים מרוכזים בחו"ל

לפרטים נוספים ניתן לפנות לרכזת תוכניות בינלאומיות, דארין עלוי:  swinternational@savion.huji.ac.il
תכנית הבוגר

בודפשט

בודפשט, הונגריה

וורשה

וורשה, פולין

תכנית המוסמך

פרנקפורט
פרנקפורט, גרמניה
(עם אוניברסיטת גתה)
ניו יורק
ניו יורק, ארה"ב
(עם ישיבה יוניברסיטי)
טרנטו

טרנטו, איטליה
אוני' קיץ
אוניברסיטת קיץ בינלאומית
בעבודה סוציאלית

חילופי סטודנטים

   קול קורא ראשוני למוסמך

 

גרמניה-סקסוניה התחתונה

קול קורא-גרמניה 2022

קול קורא-גרמניה

הונגריה-בודפשט

קול קורא-הונגריה 2022

קול קורא-בודפשט

החוויות שלנו

גרמניה

 

קורס 3289 , שונות ורב תרבותיות: המקרה של גרמניה וישראל

התכנית הייתה מלמדת מאוד, עשירה, מלאה בתכנים מעניינים ומתודות חדשות שאפשר ללמוד מהן. 

התוכן של התכנית היה סביב קבלת האחר, הסיפור של האחר, הסיפור היחיד single story לעומת הסיפור שיש לאחר עלינו, השונות החברתית והתרבותית, דימוקרטיה וחברה אזרחית. זה בנוסף לסיורים וביקורים בכמה עמותות וארגונים הפעילים בתחום השונות התרבותית בגרמניה.

ללא ספק זו הייתה אחת החוויות המשמעותיות היו לי שנים האחרונות והזדמנות יוצאת דופן!!

מקווה שבית הספר ימשיך לעודד ולאפשר לסטודנטים להשתתף בסמינרים ותכניות דומים ובמשלחות בינלאומיות מאחר וניתן ללמוד ולהבין מזה לא מעט על תפקודו של מקצוע העבודה הסוציאלית במדינות אחרות. המון תודה!

הוזאם הרדל

                  גרמניה5

 

גרמניה1

 

גרמניה2

 

גרמניה3

 

                 גרמניה4

 

 

 

 

גרמניה ודרום קוריאה

קורס 3498 , ילדים בסיכון בפרספקטיבה בינלאומית משווה

"אני ממליצה לכל סטודנט אשר מתאפשר לו להשתתף בקורס בינלאומי של מכון חרוב. הקורס מלמד חוויתי ומעשיר. הלימוד נעשה דרך הרגלים ויש בזה משהו חזק ומשאיר חותם בצורה אחרת לגמרי מלימוד פרונטלי. המפגש עם סטודנטים מתרבות אחרת והתנהלות שונה מאפשרת שיח פורה וכנה על נושאים שניראים מובנים מאליהם. תודה רבה על ההזדמנות לקורס כזה!"   

אשרת וינברגר

 

 

"החוויה האישית שלי בקורס הייתה מצוינת. זהו התואר השלישי שאני עושה בעברית ובבית הספר לעבודה סוציאלית ואני חייבת לציין שזה היה הקורס המוצלח ביותר מבחינה מקצועית ואישית. לא רק בשל הנסיעה לחו"ל אלא בשל האנשים שפגשתי, המקומות שראיתי והידע שרכשתי.

יש לציין שאני עוסקת בתחום של רווחת הילד כבר לא מעט שנים (בתור חוקרת התחום גם באוניברסיטה וגם במכון ברוקדייל)  ובזכות הקורס הזה ניתנה לי הזדמנות אמיתית ללמוד "דרך הרגליים" על המערכות השונות להגנת הילד בגרמניה ובדרום קוריאה בהשוואה לישראל. גם עבודת הגמר בקורס מספקת הזדמנות אמיתית ללמוד את החומר ממבט השוואתי שהינו מרתק ומלמד מעבר לכל מחקר שעשיתי פה בארץ על התחום.

אני רוצה להגיד תודה מיוחדת לפרופ' אשר בן אריה שמדי שנה מספק חוויה מעצימה, מלמדת ומעשירה שמגייסת סטודנטים להיות השגרירים הבאים במאבק כנגד התעללות והזנחה של ילדים בארץ ובעולם ולשיפור מערכת רווחת הילד בישראל. הקורס מסייע לנו ולהיות פרקטיקנים וחוקרים טובים יותר בתחום.

זוהי הזדמנות חד פעמית שאין לקחת אותה כמובן מאליו.

ממליצה לכל מי שיכול לעבור את הקורס הזה."            איה אלמוג- זקן

 

הודו

הודו

הקורס הבינלאומי בקוצ'ין, הודו, היה עבורנו חוויה מיוחדת במינה. קודם כל, שלושה מאתנו ביקרו בהודו בעבר לפרקי זמן ארוכים, והיה עבורנו מרגש מאוד לחזור אליה. בנוסף, אף על פי שכל אחד מאתנו מגיע ממקום שונה ולא הכרנו לפני הקורס, כבר ביום הראשון הבנו שאנחנו אחלה הרכב והתגבשנו מהר. מעבר לכך, היה מעניין ומפתיע לגלות את שיטות הלימוד המקומיות (יותר חווייתיות ומשחקיות), את האוריינטציה השונה של העבודה הסוציאלית בהודו (פחות פרטנית והרבה יותר מוכוונת קהילה) ואת אופיים של המוסדות שבהם ביקרנו (מ"מפעלים מוגנים" בגרסתם ההודית ועד בית חולים מודרני מהחדשניים שראינו). פגשנו ויצרנו קשרים עם סטודנטים לעבודה סוציאלית מאוסטרליה, הונג קונג, שוויץ, קנדה, ארה"ב והודו כמובן. לכל משלחת התלווה סטודנט הודי שסיפר לנו על העיר ועל הלימודים בהודו, ואנחנו זכינו באנישה, סטודנטית מבריקה, כישרונית ושאפתנית. ביום החופשי שטנו בתעלות המפורסמות של מדינת קראלה, משפשפים את העיניים אל מול הנוף המרהיב ומתקשים להאמין שאנחנו כאן במסגרת אקדמית. תודה על החוויה החד-פעמית, לאוניברסיטה ולביה"ס לעבודה סוציאלית, לד"ר דפנה טנר שליוותה אותנו (ואפילו קנתה לנו מתנות פרידה!) ויותר מכל - למארחינו ההודים באוניברסיטת רג'גירי, שגרמו לנו להרגיש בבית מהרגע הראשון ועד היום האחרון. נמסקראם!

אלישבע מיליקובסקי

עינת בצלאל

יעל אלעד

זיו אבירם

קורס קיץ בהודו יולי 2019

 

הודו1

 

הודו2

 

הודו3

 

הודו4

ניו-יורק

"חילופי הסטודנטים בניו יורק מהווים הזדמנות של פעם בחיים להעמיק ולהרחיב אופקים, ללמוד קורסים מרתקים, להעשיר את השפה האנגלית ולשוחח עם הסטודנטים, עובדים סוציאליים בניו יורק, אודות עבודתם וניסיונם במקצוע בארה"ב.
והכל מתרחש בתפוח הגדול, לגור במרכז ניו יורק זוהי חוויה עוצמתית, מורכבת ומאתגרת, אשר ללא ספק משמעותית בהתפתחות האישית והמקצועית. "

רותם גודמן

 

 

"החויה האישית שלי בYeshiva University NY טובה וחיובית מאוד. אני שמחה על ההזדמנות ללמוד במדינה אחרת, להיחשף לעבודה סוציאלית בארצות הברית ולדרך בה הדברים עובדים מחוץ לישראל. אני בטוחה שזה יתרום לי רבות בהמשך הדרך

הלימודים שונים מאוד מהארץ והמפגש עם הסטודנטים והמרצים מעניין ומלמד מאוד

אני ממליצה לצאת לקורס בינלאומי. מעבר לשיפור היכולות בשפה האנגלית זה מרחיב את האופקים ופותח את הראש לדברים חדשים

וגם חוויה כיפית מעצם השהות פה :) שוב תודה על ההזדמנות."

עטרה מהצרי

 

 

ניויורק1

 

ניויורק2

 

ניויורק3

סין

 

"שנה שעברה ניתנה לי ההזדמנות לצאת לקורס קיץ באוניברסיטת שנדונג בסין. נושא הקורס היה "עבודה סוציאלית ושירותיים חברתיים בסין".

הקורס היה נשמע מעניין והחוויה של ללמוד בארץ אחרת קסמה לי מאוד. אוכל לומר במבט לאחור שזו הייתה חוויה מדהימה!

מהרגע הראשון, עוד מהארץ היה לנו איש קשר מאוניברסיטת שנדונג שאליו יכולנו לפנות בכל שאלה. בנוסף, פגשנו בארץ שתי סטודנטיות שהגיעו משנדונג ללמוד באוניברסיטה העברית במסגרת התכנית לחילופי סטודנטים. הן היו כל כך אדיבות ונחמדות וענו לנו על כל שאלה וגם עזרו לנו לתכנן טיול שאליו יצאנו בסיום הקורס.

החוויה בסין הייתה מדהימה ומלמדת. קבלת הפנים הייתה מקסימה ומהרגע הראשון הרגשנו שיש לנו למי לפנות. בערב הראשון ערכו לכבודנו ארוחת קבלת פנים מסורתית, חוויה בפני עצמה.

התכנים בקורס היו מאוד מעניינים. למדנו על סוגיות חברתיות בסין, חלקן דומות לסוגיות שאנו נתקלים בהן בארץ וחלקן יחודיות לסין כגון תופעת הילדים הנטושים למשל.

השתתפנו בהרצאות, לקחנו חלק בסיורים אל מרכזים קהילתיים ושירותיים חברתיים וקיימנו קבוצות למידה בה למדנו יותר אחד על השני ועל תפקיד העובד הסוציאלי בארץ ובסין.

מעבר ללמידה, טיילנו המון! היו לנו ימי חופש וצוות בית הספר ליווה אותנו והראה לנו את האתרים המרכזים בסביבה.

בסיום הקורס, אני וסטודנטית נוספת טיילנו בשמורות טבע של סין, כי אם כבר הגענו עד לכאן החלטנו להמשיך לטייל ולחוות את המדינה.

לצד החששות,התהיות והשאלות שאולי עולים, אני ממליצה בחום על הקורס. זוהי חוויה יוצאת דופן, מעשירה ומלמדת ובכל שאלה תמיד יש למי לפנות.

יש לכם הזדמנות ללמוד בארץ זרה ולהכיר מקרוב את התרבות, המקום והאנשים וגם להרחיב את הידע וללמוד דברים חדשים. אל תפספסו את ההזדמנות! טל שאמי.

 

"היו לי הרבה מאוד חששות מהנסיעה, ואלמלא חברתי ללימודים שהפצירה בי חזור והפצר, לא הייתי יוצאת למסע הזה. החששות נבעו מסיבות של מרחק עצום מבחינה תרבותית ודתית. טסתי לבייג'ין ביחד עם עוד סטודנטים מהתכנית וביחד עם פינה, סטודנטית מסין, שחזרה לעיר ג'ינן, לאחר שסיימה בארץ את התכנית לחילופי סטודנטים עם אוני' SHANDONG. הגענו לעיר JINAN, ומהר מאוד התמקמנו במלון קרב לאוניברסיטה. 

המפגש עם חברים ללימודים מסין וקוריאה היה מרגש ומרתק, וההיכרות עם מרצים טובים הייתה נפלאה. למדנו הרבה על השירותים החברתיים בסין והשווינו  עם המוכר לנו מהארץ.  נקשרנו מאוד לאנשים: הרגשנו מאוד מחובקים על ידי הצוות והאחראים האחרים וגם אנו חשנו אהבה וקרבה לסטודנטים, לחברי הסגל והמרצים בכללם. התכנית כללה הרצאות לפני הצהריים, וביקורים (בהסעה מטעם האוניברסיטה) במגוון שירותים חברתיים בקהילה. 

הרצאות היו במסגרת אינטימית ויכולנו לשוחח עם המרצים ולשאול שאלות ספציפיות ואף אישיות, והביקורים עזרו לנו לחוות מקרוב כיצד הסיוע מתבצע הלכה למעשה: כיצד נראים נותני השירות, השירות עצמו והאוכלוסייה המקבלת את המענים.

השהות בסין והלימודים, ההיכרות החמה והקשר עם תלמידים אחרים, הותירו בי רושם עז שלא יישכח. קשה לתאר עד כמה נדבקתי בחיידק סין ואת החשק ללמוד סינית ולחזור לשם שנית.  כעת איני מפספסת שום ידיעה חדשותית על סין וקוראת כל מידע בנושא. למרות שטיילתי במדינות רבות יש לי יחס וקשר מיוחדים לסין בגלל החוויות האישיות שצברתי והקשרים עם אחרים.

ממליצה מאוד לחבריי הסטודנטים לא להחמיץ את ההזדמנות הזאת. מוכנה לענות לשאלות."  אורה כהן.

 

chi5

 

chi6

 

chi7

 

chi8

 

chi1

 

chi2

 

chi3

 

Chi4

קנדה

 

קורס 3286 , מוגבלות בראי החברתי: מחקר, מדיניות ופרקטיקה

"אני ממליץ לכם להשתתף בקורס בינלאומי כי זאת הזדמנות חד-פעמית להתנסות בלימודים במסגרת אונ' בחו"ל. אני השתתפתי בקורס מוגבלות בראייה חברתית שהיה באוניברסיטת בריטיש קולומביה שבונקובר, קנדה, ונהניתי מאוד. זו הייתה הזדמנות ללמוד במסגרת אחרת ולהסתכל על הדברים דרך משקפיים אחרות. המפגש עם המרצה והסטודנטים הקנדיים העשירו אותי מאוד. גם החוויה של הכיתה הקטנה והמגובשת של הסטודנטים הישראלים תרמה לתהליך הלמידה ולחוויה הכוללת. אני מוקיר תודה על ההזדמנות שניתנה לי."

 

 

"החוויה האישית שלי בקורס הייתה מדהימה. נהניתי מאוד מהלימודים ומכך שזה היה קורס בינלאומי שחשף אותי לאקדמיה בינלאומית. כמו כן, נהניתי מאוד מההווי החברתי שנוצר בין כל הסטודנטים, אורי ושירלי. הייתה אווירה מאוד נעימה, מכבדת ומעוררת רצון לחוות זאת שוב.

אני ממליצה לכם להשתתף בקורס בינלאומי כי זו הזדמנות מעולה להיחשף לאקדמיה בינלאומית, ללמוד במקומות שונים על הגלובוס, להכיר אנשים חדשים ולחוות חוויה בלתי נשכחת שעוד יכולה לעורר את החושים והרצון להמשיך וללמוד במתכונת כזו שוב ושוב.

השתתפותי בקורס תרמה לי מאוד הן בהיבט האקדמי והן בהיבט האישי. מבחינה אקדמית, למדתי תכנים חשובים ומעניינים מאוד שהעשירו אותו וגירו אותי להמשיך ללמוד, לחקור ולעסוק בתחום של מוגבלות. מבחינה אישית, החוויה הזו העצימה אותי ועוררה בי רצון גדול וסקרנות רבה ללמוד בחו"ל. 

תודה רבה על ההזדמנות  שניתנה לי להיות חלק מחוויה זו."

הילה עודד 

 

שנדונג סין

 

קול קורא לשנדונג סין 2019

סין 2019

 

 

חוויות נסיעה מסין 2017:

"שנה שעברה ניתנה לי ההזדמנות לצאת לקורס קיץ באוניברסיטת שנדונג בסין. נושא הקורס היה "עבודה סוציאלית ושירותיים חברתיים בסין".

הקורס היה נשמע מעניין והחוויה של ללמוד בארץ אחרת קסמה לי מאוד. אוכל לומר במבט לאחור שזו הייתה חוויה מדהימה!

מהרגע הראשון, עוד מהארץ היה לנו איש קשר מאוניברסיטת שנדונג שאליו יכולנו לפנות בכל שאלה. בנוסף, פגשנו בארץ שתי סטודנטיות שהגיעו משנדונג ללמוד באוניברסיטה העברית במסגרת התכנית לחילופי סטודנטים. הן היו כל כך אדיבות ונחמדות וענו לנו על כל שאלה וגם עזרו לנו לתכנן טיול שאליו יצאנו בסיום הקורס.

החוויה בסין הייתה מדהימה ומלמדת. קבלת הפנים הייתה מקסימה ומהרגע הראשון הרגשנו שיש לנו למי לפנות. בערב הראשון ערכו לכבודנו ארוחת קבלת פנים מסורתית, חוויה בפני עצמה.

התכנים בקורס היו מאוד מעניינים. למדנו על סוגיות חברתיות בסין, חלקן דומות לסוגיות שאנו נתקלים בהן בארץ וחלקן יחודיות לסין כגון תופעת הילדים הנטושים למשל.

השתתפנו בהרצאות, לקחנו חלק בסיורים אל מרכזים קהילתיים ושירותיים חברתיים וקיימנו קבוצות למידה בה למדנו יותר אחד על השני ועל תפקיד העובד הסוציאלי בארץ ובסין.

מעבר ללמידה, טיילנו המון! היו לנו ימי חופש וצוות בית הספר ליווה אותנו והראה לנו את האתרים המרכזים בסביבה.

בסיום הקורס, אני וסטודנטית נוספת טיילנו בשמורות טבע של סין, כי אם כבר הגענו עד לכאן החלטנו להמשיך לטייל ולחוות את המדינה.

לצד החששות,התהיות והשאלות שאולי עולים, אני ממליצה בחום על הקורס. זוהי חוויה יוצאת דופן, מעשירה ומלמדת ובכל שאלה תמיד יש למי לפנות.

יש לכם הזדמנות ללמוד בארץ זרה ולהכיר מקרוב את התרבות, המקום והאנשים וגם להרחיב את הידע וללמוד דברים חדשים. אל תפספסו את ההזדמנות! טל שאמי.

 

"היו לי הרבה מאוד חששות מהנסיעה, ואלמלא חברתי ללימודים שהפצירה בי חזור והפצר, לא הייתי יוצאת למסע הזה. החששות נבעו מסיבות של מרחק עצום מבחינה תרבותית ודתית. טסתי לבייג'ין ביחד עם עוד סטודנטים מהתכנית וביחד עם פינה, סטודנטית מסין, שחזרה לעיר ג'ינן, לאחר שסיימה בארץ את התכנית לחילופי סטודנטים עם אוני' SHANDONG. הגענו לעיר JINAN, ומהר מאוד התמקמנו במלון קרב לאוניברסיטה. 

המפגש עם חברים ללימודים מסין וקוריאה היה מרגש ומרתק, וההיכרות עם מרצים טובים הייתה נפלאה. למדנו הרבה על השירותים החברתיים בסין והשווינו  עם המוכר לנו מהארץ.  נקשרנו מאוד לאנשים: הרגשנו מאוד מחובקים על ידי הצוות והאחראים האחרים וגם אנו חשנו אהבה וקרבה לסטודנטים, לחברי הסגל והמרצים בכללם. התכנית כללה הרצאות לפני הצהריים, וביקורים (בהסעה מטעם האוניברסיטה) במגוון שירותים חברתיים בקהילה. 

הרצאות היו במסגרת אינטימית ויכולנו לשוחח עם המרצים ולשאול שאלות ספציפיות ואף אישיות, והביקורים עזרו לנו לחוות מקרוב כיצד הסיוע מתבצע הלכה למעשה: כיצד נראים נותני השירות, השירות עצמו והאוכלוסייה המקבלת את המענים.

השהות בסין והלימודים, ההיכרות החמה והקשר עם תלמידים אחרים, הותירו בי רושם עז שלא יישכח. קשה לתאר עד כמה נדבקתי בחיידק סין ואת החשק ללמוד סינית ולחזור לשם שנית.  כעת איני מפספסת שום ידיעה חדשותית על סין וקוראת כל מידע בנושא. למרות שטיילתי במדינות רבות יש לי יחס וקשר מיוחדים לסין בגלל החוויות האישיות שצברתי והקשרים עם אחרים.

ממליצה מאוד לחבריי הסטודנטים לא להחמיץ את ההזדמנות הזאת. מוכנה לענות לשאלות."  אורה כהן.

 

תמונות סין 2017:

סין   סין
סין   סין
סין    

תמונות סין 2018

           

    

תכנית חילופי סטודדטים לסמסטר מלא

כג

חילופי סטודנטים בבוגר

 

אפשרויות לחילופי סטודנטים לשנת הלימודים תשע"ט:

סמסטר א' באוניברסיטת פולי, הונג קונג  2019

ארמוס + אירופה 2019

הסכמים בילאטראלים עם מוסדות בעולם

רשימת מוסדות בעולם שיש להם הסכם חילופי סטודנטים עם האוניברסיטה העברית 

לפרטים נוספים ניתן לפנות לרכזת תוכניות בינלאומיות, דליה סול יונג:  swinternational@savion.huji.ac.il

לפרטים כלליים, ניתן להיכנס לאתר של המשרד הבינלאומי של האוניברסיטה העברית בכתובת: http://international.huji.ac.il/book/student-exchange-0

 

חילופי סטודנטים במוסמך

 

 

טורנטו

       ניו יורק

מפגש

אוניברסיטת טורונטו קנדה

טורונטו

 

חילופי סטודנטים בטורנטו בשנת 2017

 

מצורף לינק לכתבה בעיתון האינטרנטי של השוחרים הקנדיים:

Broadening Social Perspectives: Hebrew U Exchange Students Explore Social Work Through A Canadian Lens

 

טורונטו        טורונטו   טורונטו
         
טורונטו   טורונטו   טורונטו
         
טורונטו   טורונטו   טורונטו
         
         

 

אוניברסיטת ישיבה ניו-יורק

ניו יורק

 

חילופי סטודנטים אוניברסיטת ישיבה ניו-יורק בשנת 2017:

חוויות נסיעה מניו-יורק:

"אני יכול להגיד שזה היה מסע מדהים, מאתגר וחוויתי. למדתי הרבה מאוד מהחוויה הזאת. המחלקה שם קיבלה אותנו בזרועות פתוחות וגרמו לנו להרגיש בנוח ושאנחנו מאוד רצויים. הקורסים והמרצים עצמם היו מעל ומעבר, העבירו את החומר בצורה מעניינת וחוויתית מאוד, בנוסף לדרישות הלא פשוטות במהלך הסמסטר. אני יכול בוודאות להגיד שאני ממליץ על הפרוייקט הזה למרות שהוא לא פשוט ומאתגר. כמו כן, אני מאמין שהיינו שגרירים טובים של האוניברסיטה העברית, מהתגובות שקיבלנו מאוד נהנו מהנוכחות שלנו באוניברסיטה". מאור הומינר

תמונות:

ניו יורק   ניו יורק
        
ניו יורק   ניו יורק