שתי"ל - שרותי תמיכה וייעוץ מיסודה של הקרן החדשה לישראל

 

מנהלת הארגון: רונית הד

יו"ר ודעת היגוי הארגון: פרופ יצחק גלנור

כתובת:  רחוב יד חרוצים 9 (תלפיות)

טלפון:  073-2445103

כתובות האימייל:  shatil@shatil.nif.org.il   ,  www.shatil.org.il

מדריך: קרלוס שטיגליץ   -    כתובת האימייל:   carlos@shatil.nif.org.il

שתיל הוא ארגון הפועל למען שינוי חברתי יחד עם פעילים, ארגונים, רשתות ותנועות חברתיות בארץ ובעולם.

כל אלה מייצגים קבוצות תרבות וזהות שונות, ובהם יהודים ופלסטינים אזרחי ישראל. שתיל הוקם על ידי הקרן החדשה לישראל כדי לסייע לבנייתה של החברה האזרחית ולחיזוקה, על ידי תמיכה בארגונים הפועלים למען שינוי חברתי בישראל.

הארגון שואף לקיים חברה ברוח השוויון לכלל האזרחים והתושבים במדינת ישראל – חברה שתאמין בעקרונות הצדק החברתי, הכלכלי והסביבתי ותפעל למענם; חברה שתקדם את זכויות האדם והאזרח, תכבד את השונות והפלורליזם הדתי והתרבותי ותכיר בחשיבות ייצוגן של קהילות זהות וקבוצות לאומיות שונות; חברה שתאפשר לכל אזרח ותושב להרגיש שהוא שותף מלא ושווה זכויות במדינת ישראל.

תפקידו הייחודי של שתיל – להביא לעיצוב תהליכים ומדיניות, באמצעות שילוב וחיזוק הכוחות של כל מי שהוא שותף לחזון השינוי החברתי. על כן מטרות הארגון הן: לבנות יכולת של ארגונים וכוחות נוספים הפועלים למען שינוי חברתי, מתוך שילוב של חשיבה ועשייה, של למידה ופיתוח ידע יישומי רב-תחומי; ליצור  מרחבי רישות לקהלי יעד שונים המאפשרים מפגש, תיאום, למידה הדדית, תמיכה ושיתוף פעולה; לגבש קואליציות ושיתופי פעולה אסטרטגיים; לצרף שותפים חדשים למאמצי השינוי החברתי.

בשנים האחרונות עסקו הסטודנטים בליווי התארגנות של ארגונים העוסקים בנושא צעירים אשר עוסקים בשינוי חברתי, בליווי קואליציה ארצית של ארגונים בנושא דיור ציבורי, תג מאיר, תקציב חברתי ובקידום המודעות להדרת נשים.

שעות פעילות ההכשרה:  בפרויקטים מסוימים יש צורך בעבודה בשעות אחרי הצהריים ובערב, וכמו-כן, ישנן  נסיעות מחוץ לירושלים.

הערה:  בנוסף למשרד הראשי בירושלים, ניתן לשבץ סטודנט גם במשרד שתיל בבאר שבע- אם כי ההדרכה תתקיים בירושלים