ג'וינט-אשלים –נוער בסיכון

 

ג'וינט-אשלים –נוער בסיכון

מנהלת תוכניות נערות וצעירות תחום נוער:  אדוה ברקוביץ'-רומנו     

טלפון:   02-6557167,    אימייל:  AdvaB@jdc.org

 

מדריכה: אדוה ברקוביץ'-רומנו     

הג'וינט הינו ארגון פילנתרופי אשר פועל למען יהודים ברחבי העולם. בישראל נוצרה שותפות עם הממשלה והארגון עוסק בפיתוח תוכניות חברתיות. אשלים מתמקדת בפיתוח תוכניות לילדים נוער וצעירים במצבי סיכון.

בשנה הקרובה יש כוונה לפתח 2 תוכניות גדולות בתחום נערות וצעירות עם דגש על עבודה רגישת מגדר, בהן הסטודנט/ית יכולה להשתלב:

1.          פיתוח תוכנית בין משרדית למניעת אלימות מינית וקידום בריאות מינית. תוכנית משותפת למשרד החינוך רווחה בריאות וביטחון פנים. במסגרת זו מפתחים מודל לעבודה סוציאלית קהילתית  (בהובלת עיר ללא אלימות); מודלים לתהליכי העצמה קהילתית לנערים ונערות במסגרות חינוך ורווחה; (תהליכים נוספים הם פיתוח תוכנית חינוכית לבתי הספר ומסגרות רווחה, פרוטוקולים לרופאים ורופאות הנפגשים עם נוער וצעירים ועוד)

2.          פיתוח תפיסה מקצועית והטמעתה בבתים החמים לנערות ונערים  -  כיום משרד הרווחה מפעיל כ-200 בתים חמים לנערות ובתים חמים לנערים. עבודתם איננה מבוססת על תורת עבודה מוסדרת ועולה כי יש שיעור נשירה גבוה. אנו יוצאים לתהליך של למידה מהשטח שיכלול קבוצות מיקוד עם נערים, נערות ועובדות סוציאליות, סקירת ספרות במטרה לגבש תפיסת עבודה המתבססת על התיאוריה של הצטלבות מיקומי שוליים. לאחר תהליך הלמידה יתגבשו המלצות לתוכנית עבודה להטמעת תפיסה זו בכלל הבתים החמים תוך דגש על פיתוח ויצירה של פורטל לניהול ידע. 

2 נושאים נוספים שאולי יתפתחו השנה:

1.          קידום שולחן עגול בין משרדי ובין מגזרי בנושא דימוי גוף והפרעות אכילה

2.          פיתוח אתר ידע אודות נערות וצעירות באתר אשלים