ידידי בית הספר

זיוה שטראוס ז"ל

הפרס ע"ש זיוה שטראוס

מתן הפרס בא לזכור ולציין את זיוה שטראוס ז"ל, בוגרת בית הספר, שעבדה בכפר השוודי בטיפול פרטני עם אנשים עם פיגור שכלי ובבית החולים הפסיכיאטרי כפר שאול במגוון תפקידים, לרבות סגנית מנהלת השירות הסוציאלי. בבית ספרנו שימשה כמדריכת סטודנטים.

בעבודתה שילבה זיוה עבודה פרטנית, עבודה עיונית ופיתוח פרויקטים ניסיוניים בתחום העבודה הסוציאלית. מטרת הפרס היא לעודד את רווחת המטופלים ושיקומם, תוך גילוי יוזמה, חדשנות והשתלבות בעבודה בין צוותית. הפרס ניתן על עבודה ישירה עם פונים או על תרומה ארגונית או עיונית.

 

 

ברכה בן צבי ז"ל

הפרס ע"ש ברכה בן צבי

ברכה

פרס בן צבי למצוינות וחדשנות בחקר העבודה הסוציאלית והרווחה החברתית נועד לציין את זכרה של ברכה בן צבי ז"ל, ותרומתה לקידום המדיניות החברתית ומקצוע העבודה הסוציאלית בישראל וכן את מחויבותה לחדשנות מקצועית, למצוינות במחקר, ייזום והובלת חקיקת חוק הסיעוד. הפרס מוענק מידי שנה לסטודנט/ית לדוקטורט בבית הספר לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית ע"ש פאול ברוואלד, אשר הגיש/ה הצעת מחקר המתאפיינת בהצטיינות מדעית ובחדשנות משמעותית.

 

ד"ר ארנולף מ. פינס ז"ל

 

ד"ר ארנולף מ. פינס ("ארני") הותיר אחריו ירושה יוצאת דופן. היה בו שילוב נדיר בין איש חזון לבין איש מעשה. ארני האמין ביישום אידיאלים. הכוח שהניע אותו הייתה אהבתו הנאמנה לעם היהודי ולמדינת ישראל. הכלים ששמשו אותו היו מקצועות העבודה הסוציאלית והחינוך. כמחנך וכעובד סוציאלי הוא השאיר אחריו חותם בל-יימחה, לא רק בתוכניות ובשירותים שיזם ופיתח, אלא גם בלבם של אלה שזכו לעבוד לצדו.

הוא הגיע לישראל בפעם הראשונה בשנת 1971, כפרופסור אורח בבית הספר לעובדה סוציאלית על שם פאול ברוואלד באוניברסיטה העברית. במסגרת בית הספר עזר בהקמת תוכנית הלימודים ע"ש ד"ר יוסף י. שוורץ להכשרת מנהלים וסגל בכיר במרכזים קהילתיים. במשך שנה זו שימש כיועץ לד"ר חיים ציפורי בכל הקשור לפיתוח מרכזים קהילתיים. בשנת 1974 חזר ארני לישראל כעולה ושימש כמשנה למנהל ה- JDC-ISRAEL וכמנהל המשרד האזורי של ה- AJDC  במזרח התיכון, תפקידים שמילא בהצטיינות עד ליום מותו, ב- 8 בפברואר 1978.

 

במשך ארבע שנות חייו בישראל עסק ארני בחידוש, ביצירה ובהצבת סטנדרטים גבוהים בכל הקשור למקצועו ולצוות המרכזים הקהילתיים. הוא עבד ללא לאות במטרה לחזק את שיתוף הפעולה ואת ההבנה בין עובדים קהילתיים יהודים בגולה ובין אנשי מקצוע ישראלים. הישגיו גישרו בין העולם האקדמי לבין העולם המעשי בתחומו המקצועי. השפעתו תמשיך להיות מורגשת בין עמיתיו בארגונים השונים, בבתי הספר לעבודה סוציאלית ובמשרדים הממשלתיים.


רשימת זוכי.ות במלגה ע"ש ד"ר ארנולף מ. פינס ז"ל

רשימת ההרצאות השנתיות לזכרו של ד"ר ארנולף מ. פינס ז"ל

 

 

טלי בר ז"ל

המלגה ע"ש טלי בר

המלגה מוענקת על ידי דיין בר, לזכרה של רעייתו, טלי בר ז"ל, לעבודות מחקר בתחום הטראומה, בריאות או שיקום. מטרתה של הקרן לסייע לעבודות מחקר חדשניות ולסייע לשיפור

ההתערבויות בתחומים אלה שהיו החשובים לטלי. טלי בר הייתה תלמידתנו בשנים תשס"ט-תש"ע (2009-2010).

טלי הייתה המודל האידאלי של תלמידה בתוכנית המוסמך,  הפגינה יכולות אינטלקטואליות גבוהות לצד יכולות רגשיות רבות וניסיון טיפולי רב.

את חייה המקצועיים היא הקדישה לעבודתה כעובדת סוציאלית בביטוח הלאומי במחלקת השיקום.


 

 

יהודה אלקין ובתו יפה טובלי אלקין ז"ל

המלגה ע"ש יהודה אלקין ובתו יפה טובלי-אלקין

המלגה מוענקת מקרן שהוקמה על ידי משפחת אלקין לזכר יקירהם יהודה אלקין ז"ל, אבי המשפחה שעלה מצ'ילה, אוהב אדם ובתו יפה טובלי-אלקין ז"ל, עובדת בכירה בביטוח הלאומי, אשר ראתה את יעודה בשיפור השירות לנזקקים ועמלה רבות על הדרכת עובדים

בכל הארץ להשגת מטרה זו.
המלגה תוענק מידי שנה לסטודנט/ית למוסמך אשר עבודת הגמר שלו/שלה עוסקת בנושא הרווחה מתוך גישה של עבודה סוציאלית.

 

 

להרצאות הזיכרון השנתית ע"ש פרופ' ריצ'רד מ. טיטמוס

טיטמוס

 

 

 

 

 

 

 

ריצ'רד מ. טיטמוס (1907-1973)

הרצאת הזיכרון לזכר פרופ' ריצ'רד מ. טיטמוס החלה כיוזמה של חתן פרס ישראל לעבודה סוציאלית, פרופ' אברהם דורון, ושל המוסד לביטוח לאומי, שמטרתה להנציח את פועלו של אחד הקולות החשובים בשדה עיצוב המדיניות החברתית במאה החולפת ומאבות מדינת הרווחה המודרנית פרופ' ריצ'רד מ. טיטמוס.  טיטמוס גם היה ידיד קרוב של מדינת ישראל ושל המוסד לביטוח לאומי ואף ביקר בארץ במספר הזדמנויות. 

הרצאת הזיכרון נודעה כבמה ללמידה משמעותית ולכן מזמינה קבוצת המחקר במדיניות חברתית של בית הספר לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית ע"ש ברוואלד באוניברסיטה העברית בכל שנה את אחד מטובי המוחות האקדמיים בעולם לטובת מתן ההרצאה. אמנם נושאי ההרצאה משתנים אך הם מתמקדים בעיקרם בהיבטים שונים של ביטחונן הסוציאלי של אוכלוסיות ורווחתן החברתית. בשנים האחרונות הרצו פרופ' טימותי סמידינג (מרצה בכיר ומייסד מרכז המחקר Luxembourg Income Studies), פרופ' יואכים פלמה (מרצה בכיר ומנכ"ל ה-"Institute for Futures Studies"), פרופ' פיטר טיילר-גובי (OBE, חוקר ומרצה בכיר באוניברסיטת קנט) ופרופ' אירווינג גרפינקל (מרצה בכיר באוניברסיטת קולומביה ומנהל המכון לחקר העוני בדימוס).

 

להרצאות 

 

מיכל סלה ז"ל

המלגה ע"ש מיכל סלה


מלגת מחקר המוענקת מדי שנה לסטודנטיות וסטודנטים, בביה"ס לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית ע"ש פאול ברוואלד, באוניברסיטה העברית בירושלים. המלגה מוענקת לזכרה של עו"ס מיכל סלה ז"ל, בוגרת מצטיינת לתואר שני בעבודה סוציאלית. סלה הייתה אשת אשכולות אהובה שהקדישה את חייה בסיוע לאוכלוסיות מוחלשות, בהן פגועות/י נפש ונפגעות תקיפה מינית בעלות מוגבלות. סלה נרצחה באכזריות בביתה ב-3 לאוקטובר 2019. הנאשם ברצח הוא אבי בתם התינוקת.
 

 

 

נירה שנהר ז"ל

 

המלגה ע"ש נירה שנהר

שנהר

המלגה ע"ש נירה שנהר ז"ל ניתנת מקרן שהוקמה לזכרה על ידי משפחתה והסוכנות היהודית. נירה שנהר הייתה עובדת סוציאלית בכירה באגף לשירותי רווחה של המחלקה לעליה וקליטה בסוכנות היהודית. קליטת עולים ורווחתם היו במרכז התעניינותה והיא הקדישה עצמה לשיפור רמת השירותים לעולים והדרכת עובדים למטרה זו.

 

פנינה ויצחק לוי ז"ל

הפרס ע"ש פנינה ויצחק לוי

הפרס לעבודה סוציאלית ע"ש פנינה ויצחק לוי ז"ל ניתן לסטודנט/ית בבית הספר לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית ע"ש פאול ברוואלד, עם מוגבלות פיזית שהצטיין/נת בלימודים ו/או הוכיח/ה חשיבה מקורית

והצטיינות בפעילות למען הפרט.
הפרס בא לזכור את פנינה ויצחק לוי ז"ל, פנינה הייתה מדריכת סטודנטים בביה"ס ועבדה שנים רבות בשירותי הייעוץ לסטודנט, ויצחק איש סגל ההוראה בבית הספר, שניהם אנשים אוהבי אדם וקשובים למצוקותיו וצרכיו. הפרס בא כדי לעודד סטודנטים לפתח רגישות וחשיבה מקורית

בטיפול באנשים תוך כדי התמודדות עם מגבלותיהם.
 

 

 

פנינה ומרסל פינצ'בסקי

המלגה ע"ש פנינה ומרסל פינצ'בסקי

המלגה ע"ש פנינה ומרסל פינצ'בסקי מוענקת לסטודנט/ית מצטיינים בלימודי הדוקטורט בבית הספר לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית. המלגה נתרמה על ידי פנינה ומרסל פינצ'בסקי. פנינה פינצ'בסקי הינה בוגרת ביה"ס, למדה לתואר ראשון בעבודה סוציאלית בין השנים 1972-1975. את התואר השני בעבודה סוציאלית סיימה באוניברסיטת Mcgill, קנדה בשנת 1978. פנינה הקדישה את חייה לטיפול באנשים המתמודדים עם מוגבלות נפשית ובאלימות במשפחה. בשנים האחרונות היא מלמדת ומנחה סטודנטים.

 

 

פרופ' אברהם וחווה דורון ז"ל

 

 

פרס ע"ש פרופ' אברהם וחוה דורון ז"ל

 

בית הספר לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית ע"ש פאול ברוואלד שמח להודיע על הענקת פרס ע"ש פרופ' אברהם וחוה דורון ז"ל לחוקרי/ות מצטיינים/נות בתחום המדיניות החברתיתהפרס מיועד לדוקטורנטים/יות, פוסט דוקטורנטים/יות, חברי/ות סגל עד דרגת מרצה בכיר ללא קביעות (מסלול אקדמי מלא) או מרצה במסלול הנלווה עם תקן, אשר עוסקים/ות במחקר בתחום הרחב של מדיניות חברתית וביטחון סוציאלי בישראל. פרופ' אברהם דורון ז"ל הוא ממייסדי תחום חקר המדיניות החברתית בישראל. על מחקריו הרבים בתחום המדיניות החברתית והעבודה הסוציאלית, הוא זכה בפרס ישראל לחקר העבודה הסוציאלית בשנת 2004 . גם היום, פרסומיו משמשים חומרי יסוד בקורסים העוסקים במדינת הרווחה. פרופ' דורון ז"ל גם מילא מקום מרכזי בתהליך עיצוב המדיניות החברתית בישראל במשך עשורים. כך, בין היתר, הוא היה ממנסחי חוק הבטחת הכנסה. כחבר סגל, פרופ' דורון ז"ל מילא תפקידים רבים בבית הספר ואף כיהן כראש בית הספר. פרופ' דורון ז"ל טיפח דורות של עובדים סוציאליים וחוקרי מדינת הרווחה. חלק מתלמידיו מכהנים היום כחברי סגל בבית הספר ובבתי ספר לעבודה סוציאלית אחרים 

 

רות לכמן דיוויס ז"ל

הפרס ע"ש רות לכמן דיוויס

הפרס השנתי לעבודה סוציאלית ע"ש רות לכמן דיוויס ז"ל ניתן לסטודנט/ית בבית הספר לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית ע"ש פאול ברוואלד, אשר הגיע/ה להישגים מרשימים בעבודה המקצועית, בתחום ההתנדבות או בתחום העיוני. הפרס בא לזכור את רות לכמן דיוויס ז"ל, מדריכה בבית הספר אשר הייתה אחת מהעבודות הסוציאליות וקצינות בריאות הנפש הראשונות בארץ. במתן הפרס ניתנת עדיפות למי שתרומתו היא לילדים, לבני נוער ולמשפחות, שהיו תחומי עבודתה של רות לכמן-דיוויס ז"ל. הפרס מיסודה של גב' ולרי לכמן ובהשתתפות המחלקה לעליית ילדים ונוער.

 

                                                                                                                                                

רחל רייכמן (פריידנברג) ז"ל

הפרס ע"ש רחל רייכמן (פריידנברג)

הפרס ע"ש רחל רייכמן (פריידנברג) ז"ל מיסודה של משפחתה, נועד לסטודנט או סטודנטית שהצטיין/נה בתחום הטיפול בפרט או בכתיבה מדעית או בהגשת סיוע שתרם לרווחתם של בני אדם. הפרס מוענק לזכרה של רחל רייכמן (פריידנברג) ז"ל, בוגרת בית הספר שלנו ומדריכת סטודנטים ונועד לציין את התעניינותה בתחום הטיפולי, ואת העידוד שהעניקה לסטודנטים להמשיך ולפעול ולגלות יזמה וחדשנות בעבודתם עם אנשים במצוקה ולמענם.