check
גב' אנדראה פינארט - טיפול הומני בעבור אנשים עם מוגבלות: גישות החלמה ומיינדפולנס | ביה"ס לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית ע"ש פול ברוולד

גב' אנדראה פינארט - טיפול הומני בעבור אנשים עם מוגבלות: גישות החלמה ומיינדפולנס

 

במהלך שנים רבות של עבודה עם אנשים המתמודדים עם מוגבלויות שונות ומשפחותיהם ובמיוחד בתחום בריאות הנפש הקשבתי לחוויית אנשי מקצוע ומטופלים שמרגישים שתאוריות הטיפוליות שונות לא מצליחות לתת מענה מעמיק לחוויות שהמטופלים עוברים. מתוך הבנה שאנשים אלו זקוקים וראויים ורוצים טיפול מעמיק יצרתי מסגרת טיפולית תיאורטית אשר יכולה לתת מענה לצורך זה.

הפרקטיקום משלב יישום גישות הומניות לטיפול (פסיכותרפיה ממוקדת האדם– קרל רוג'רס , גישות ממוקדות "האדם במרכז" בתחום בריאות הנפש , גישת החלמה וגישות מוטיבציוניות) , גישות עכשוויות של מיינדפולנס בטיפול לעבודה רגשית מעמיקה כבסיס לפיתוח מבט חיובי על עצמי (האדם עם מגבלה), להגברת תחושת השליטה ומסוגלות עצמית ולפיתוח יכולות התמודדות ויכולות של ניהול עצמי, וגישות דינמיות להעמקת תהליכי העברה והעברה נגדית כביטוי של תהליכים לא מודעים שמתרחשים במפגש בין אישי רב-ממדי.

קורס זה ישלב בכל שיעור תרגול מיינדפולנס במטרה לבסס את הנוכחות הקשובה של הסטודנטים בטיפול ולחזק את יכולתם לפגוש קושי, סבל וכאב בדרך יציבה ומקצועית. באמצעות הצגות בכיתה ודיונים קבוצתיים הפרקטיקום ישמש מרחב ללמידה, להתנסות ולתרגול ניתוח תהליכים טיפוליים ויישום התערבויות על פי המודל התאורטי של הקורס.

מוגבלויות