הקורס עוסק בהתערבות טיפולית, עם אוכלוסיות מודרות/מתויגות/מובסות, אשר טיפול לאור התיאוריות הרגילות, ומערך הסטינג המלווה אותם, בד"כ נדון לכישלון.
קיומה של מערכת שירותים לאוכלוסייה זו, הגדרות התפקידים של מטפל ומטופל, וקיומו של מפגש טיפולי, אין פירושו בהכרח כי התרחש טיפול. מתי נברא טיפול בתחום הפסיכו-סוציאלי באוכלוסייה זו?
מהם הסוגיות והדילמות של מטפל בתחום הזה? במה הן דומות ושונות מדילמות המתעוררות בטיפול באוכלוסייה 'רגילות'?
הקורס ייעזר בעזרת הגישה הדינאמית (בעיקר ויניקוט) לתאור המצב של פגיעה ראשונית, בשלבים הראשוניים של החיים, שהופכת את הטיפול מטיפול 'רגיל' (פסיכולוגיה של שניים) לפסיכולוגיה של 'אחד', בו למסתכל מבחוץ, נראים שניים, אך מבחינת המטופל (תינוק) יש אחד.
בנוסף, היות ומדובר על אוכלוסיות רב בעיתיות, נדרשת יותר מהמשגה אחת כל מנת להתמודד עם האתגר הטיפולי. לכן, הקורס נעזר בניסיון הרב של המורה עם אוכלוסיות אלו, ובהמשגות נוספות מתאוריות אחרות בהן למורה הייתה התנסות מועילה: CBT, חשיפה ממושכת לטיפול בפוסט טראומה, EMDR, והגישה המוטיבציונית.