אחותי – למען נשים בישראל

 

כתובת:   רחוב מתלון 70, תל אביב יפו

אשת קשר: שולה קשת  052-234-2449

מדריכה:  רונית שפירא

תנועת אחותי- למען נשים בישראל נוסדה בשנת 2000 כדי לפעול עם נשים שאינן נכללות בהגמוניה החברתית ולקדם את נראותן של הנשים השקופות בחברה הישראלית.  התנועה, אשר הוקמה על ידי פעילות פמיניסטיות מזרחיות, שמה לה למטרה לקדם בסדר היום הציבורי נושאים של צדק חברתי וכלכלי מתוך תפיסה פמיניסטית רחבה הכורכת יחד אתניות, זהות ומעמד, לאומיות ומגדר. תנועת אחותי פועלת להנכחת מציאות חייהן ומעמדן של נשים אשר אינן נכללות בהגמוניה החברתית-כלכלית, בהן נשים מזרחיות, יוצאות אתיופיה, ערביות, בדואיות, מהגרות עבודה ופועלת  בכל רחבי הארץ.

תנועת אחותי היא ארגון קהילתי-אקטיביסטי הפועל בו זמנית הן ליצירתו והרחבתו של בית פוליטי ותרבותי עבור נשים מאוכלוסיות מודרות והן ליצירה והובלה המשכית של מהלכים, פרויקטים ומאבקים ציבוריים לשינוי חברתי.  כלל הפעילויות של תנועת אחותי מיועדות להנכיח ולהפגיש בין נשים וקהילות נשים מהפריפריה הגיאוגרפית-פוליטית-כלכלית- תרבותית בישראל  ובתוך כך ליצור אתן ועבורן נראות משמעותית לחייהן, פועלן, יצירתן ותרבותן הן בקרב השדה הפמיניסטי בישראל, הן בקרב החברה האזרחית והן בקרב כלל הציבור.

מודל הפעילות של תנועת אחותי מבוסס על שלוש מטרות על עיקריות ושלוש אסטרטגיות רוחב:

1. תביעת נראות רב תרבותית ופיתוח תודעה ביקורתית.

2. יצירת חלופות כלכליות-חברתיות לנשים מאוכלוסיות מודרות וקידום שיח כלכלי חברתי חדש

3. יצירת סדר יום אלטרנטיבי שבו אין ניתוק בין שאלות המלחמה והכלכלה, ואשר בו פוליטיקה של נשים מזרחיות ואחרות, מסייעת לבניית חזון של חברה צודקת, שוויונית יותר, ומשולבת יותר במזרח התיכון וכן קידום אקטיביזם ושיח ציבורי נגד אפליה וגזענות כלפי מיעוטים מגדריים ואתניים בישראל.

פרויקטים אפשריים לסטודנטיות:

הארגון מעוניין לפתח את נושא מיצוי זכויות, הן פיתוח מרכז זכויות והן קיום סידרה של הרצאות בנושאים שונים. הפרויקט יכלול הקמת ועדת היגוי לפרויקט, גיוס והכשרת מדנדבים, ריכוז תפעול המרכז וכן בניית תוכנית הרצאות.

כמו כן הארגון מעוניין לשלב סטודנטיות בפעילות השוטפת של הארגון, כנסים, קבוצות פעולה, ומחאה.

המקום מתאימה לתושבות תל אביב או הסביבה בלבד. ההדרכה תתקיים בירושלים.