check
נאמני תורה ועבודה | ביה"ס לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית ע"ש פול ברוולד

נאמני תורה ועבודה

 

מנכ"ל התנועה: שמואל שטח,   יו"ר התנועה: תהילה נחשון

כתובת: רחוב דובנוב 7, תל אביב.

(בסיס פעילות לסטודנטים יכול להיות ירושלים או תל אביב)

טלפון: 03-6072739

מדריכה: תמי גרוס

תנועת נאמני תורה ועבודה היא תנועה ציונית-דתית המבקשת להחזיר את הציונות הדתית לשורשיה. מגמתה לחזק את ערכי 'תורה ועבודה', תוך שילוב התורה עם המדע, הציונות והחיים המודרניים. מטרתה לחזק את השתלבותה של החברה הדתית בחברה הכללית בישראל למען קידום ערכי הסובלנות, השוויון והצדק ולעיצוב אופייה היהודי-דמוקרטי של החברה הישראלית.

התנועה פועלת מתוך מחויבות להלכה - ליצירת תרבות דתית פתוחה וביקורתית המעודדת שיח הלכתי אמיץ המתמודד עם אתגרי הזמן.

 תחומי העיסוק  של הארגון כוללים:

• חינוך- חיזוק ערכי תורה ועבודה במערכות השונות של החינוך הדתי. ערכים אלו כוללים: אחריות חברתית לכלל ומניעת אליטיזם חברתי. שילוב משמעותי של לימודי חול ולימודים הומניים. שילוב מגדרי ראוי בבתי ספר יסודיים ובתנועות הנוער וחשיפה לצד המתון בספקטרום הציוני דתי.

• דת ומדינה- עיצוב שירותי הדת ואיושם באופן המשקף את כלל החברה היהודית. זאת על ידי דמוקרטיזציה של תהליכי בחירת רבנים, מערך כשרות, מקוואות, קבורה ועוד - באמצעות העברת הסמכות מהשלטון לקהילות.

• שיח ציבורי- יצירת קול חדשני, ביקורתי ומעמיק בתוך הציונות הדתית, המתמודד עם המפגש שבין העולם הדתי לבין העולם המודרני.

תחומי פעילות לסטודנט יתמקדו בנושא חינוך בהקשרים שונים: התנגדות למגמה ההפרדה המגדרית בביתי ספר יסודיים, הפלייה והתניה בקבלה לבתי ספר, ופיתוח מנהיגות מקומית ואחריות קהילתית בהקשר למאבקים כלל ארציים.

הארגון פועל בצורה ביזורי, תוך צוותי עבודה עצמאיים. רוב העובדה נעשית מחוץ למשרדי התנועה ובהתאם לתכנית עבודה של אנשי צוות התנועה ופעיליה. מאחר והארגון פועל ברמה ארצית, ידרשו נסיעות מחוץ לירושלים באופן תדיר ובין היתר נוכחות במשרדי התנועה בתל אביב פעם בשבוע. נסיעות אלו יממנו על ידי הארגון. העדפה לסטודנטים עם רקע והכירות עם הקהילה הדתי הלאומי על כל גווניה.