check
אתיקה וחוקי הכתיבה האקדמית | ביה"ס לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית ע"ש פול ברוולד

אתיקה וחוקי הכתיבה האקדמית

 

להלן פירוט חוקי הכתיבה האקדמית וכללי ה- APA  :

 

1) באשר לחוקי ה APA, ניתן לראות את ההנחיות באתר ה-APA.

 2) באשר לחוקי הכתיבה האקדמית, בהיותכם תלמידי תואר שני, אנו סבורות כי כולכם למדתם את חוקי הכתיבה, את כללי הציטוט ואת חשיבות
מתן קרדיט למקורות עליהם נסמכתם עוד בתואר הראשון. בכל מקרה של ספק ושאלה, אתם תמיד מוזמנים לפנות למרצים ולראשות התוכניות.
בינתיים נדגיש מספר נקודות חשובות:

 א. כתיבה אקדמית הינה תמיד תמיד תמיד הכתיבה שלכם. כלומר, עליכם לגשת לספרות, לקרוא אותה ואז להביא את הרעיון או המסר שברצונכם להעביר במילים שלכם.

ב. הכתיבה צריכה להיות אינטגרטיבית – כלומר, לאחר קריאת מספר מקורות תוכלו לגבש את הרעיון שלכם במילותיכם ולהביאו באופן מאוחד ולא סיכום של כל מקור בנפרד.

ג. אין להעתיק מילה במילה רעיון או משפט ממקור אחר (זכרו, כאמור, תמיד במילים שלכם). אם בכל זאת ישנו משפט אשר אתם מרגישים שחשוב מאוד להביאו במילותיו של המחבר, יש לתת קרדיט למחבר באמצעות ציטוט: סמנו את המשפט במרכאות וציינו את המקור ואת העמוד שממנו נלקח הציטוט.

ד. אין לצטט מקור בתוך מקור – כלומר, אין להעתיק פסקה ממקור מסויים ולכלול מקורות שמחבר המקור קרא ולטעון לכאורה שאתם קראתם מקורות אלו. אם אתם משתמשים במקור בתוך מקור ניתן לכתוב למשל (מרקס, xx כפי שמופיע ב-ורנר, 2020) ובכל מקרה רצוי להפחית ציון של מקור בתוך מקור ולהעדיף לגשת למקור.

 

אנו מזמינים את כולכם לגשת לספרייה ולקבל הדרכה בחיפוש מקורות ביבליוגרפיים. הצפי מתלמידי מוסמך הינו לקרוא את ספרות המקור בתחום.

שימו לב, גניבה ספרותית (ממאמרים, ספרים, מצגות הכיתה, אתרי אינטרנט, או כל מקור אחר) היא עבירה חמורה על כללי האתיקה האקדמית ועלולה לגרום לנקיטת צעדים משמעתיים.
אנא מנעו מכם ומאתנו אי-נעימויות.

 

לסיכום נושאים אלו, המנהל האקדמי השיק סרטון קצר (2 דק') בענייני משמעת ויושרה אקדמית שאנו ממליצות בחום לצפות בו: יושרה אקדמית בלימודים באוניברסיטה העברית