האגודה הישראלית ליהודי אתיופיה

 

מנהלת הארגון: זיוה מקונן-דגו,  יו"ר הארגון: גב' שלוה מולא

כתובת: פייר קניג 28, קומה 5, תלפיות

טלפון 02-6789673

איש קשר בארגון- מברטו האחראי על המעורבות החברתית באגודה, mevratu@iaej.co.il

מדריכה: מילנה יערי

בשנת 1969 החלו פעילים ציונים מצפון אמריקה לפעול למען העלאת יהודי אתיופיה לארץ. כך נוסדה האגודה האמריקאית למען יהודי אתיופיה ((AAEJ שפעלה בין השנים 1970–1993. כשהסתמן שרוב יהודי אתיופיה כבר עלו לישראל, החליט הוועד המנהל של ה-AAEJ על פיזורו. בשנת 1994 הקימו אחדים מהחברים הפורשים את האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה ( IAEJ, להלן האגודה).

מראשית קיומה נאבקה האגודה למען זכותם של יוצאי אתיופיה להיות חלק מהחברה הישראלית, באמצעות פעילות של שדולה וסנגור. לאחר הצטרפותם של ארגונים נוספים לפעילות עבור קהילת יוצאי אתיופיה, התמקדה האגודה בתחומי החינוך והתעסוקה - עוגנים הכרחיים למימוש ההשתלבות בחברה הישראלית. יחד עם זאת, כיוון שאתגרי היומיום מחייבים מענה בתחומים שונים ומגוונים, האגודה אינה מצמצמת את פעילותה רק בתחומים אלה. מלבד זאת, ניסיון של שנים רבות בקרב קהילת יוצאי אתיופיה מהווה מקור לסיוע ויעוץ מקצועי עבור שאר הארגונים העושים במישרין או בעקיפין למען קידום קליטת יוצאי אתיופיה.

הפרויקטים יעסקו בנושאים בלב העשייה של הארגון: אפליה במערכת החינוך, שילובם של נערים יוצא אתיופיה בתנועות נוער, הפנייה לא מובחנת לחינוך מיוחד ופיתוח התנדבות בקהילה.

  ישיבות הצוות:  מתקיימות בימי ראשון אחת לשבועיים, כאשר אחת לשבועיים מתקיימים "דיוני עומק", בנושאים שאנו עוסקים בהם, כך שכל שבוע ביום ראשון בשעה 10:00 יש ישיבת צוות.

 הערה: אמנם הארגון יושב בירושלים , אך הארגון  הוא ארצי. לכן עלולים להיות פרויקטים מחוץ לירושלים. זה תלוי בפרויקט שיבחר יחד עם הסטודנט.