check
"כוח לעובדים- ארגון עובדים דמוקרטי" | ביה"ס לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית ע"ש פול ברוולד

"כוח לעובדים- ארגון עובדים דמוקרטי"

 

כתובת: ירושלים

אנשי קשר בארגון: רכזת הפעילים של מטה ירושלים, יעל וולפנזון  054-2547479

מדריך: עדיין לא נקבע

"כוח לעובדים- ארגון עובדים דמוקרטי" הוא ארגון עובדים ישראלי שהוקם בשנת 2007 ומאגד עובדים מתחומים שונים.  בכוח לעובדים מסייעים לקבוצות עובדים להתאגד ולהקים ועדי עובדים, על מנת להגן על זכויות העובדים ולחתום מול המעסיק על הסכם קיבוצי שמעגן בתוכו את שיפור תנאי ההעסקה. בכוח לעובדים מאוגדים עובדים מתחומים שונים: עובדי/ות רווחה וטיפול, עובדי/ות חינוך, עובדי/ות ניקיון, עובדי ייצור ועוד, במגזר הציבורי ובגזר הפרטי. נכון לשנת 2013 מאוגדים בכוח לעובדים כ – 14,000 עובדים ועובדות והוא מייצג כ -20,000.

הארגון מעודד את חבריו להתארגן על בסיס מקום עבודה ולא על בסיס מקצוע או חלוקות אחרות, כיוון שלעובדים במקצועות שונים באותו מקום עבודה ישנם אינטרסים משותפים אותם יוכלו לממש בצורת התאגדות שכזו.  כמו כן, אנו סבורים כי זוהי חובתם של עובדים חזקים לסייע לחבריהם העובדים שמעמדם התעסוקתי חלש יותר. מסיבה זו עובדים בהעסקה ישירה ועובדי קבלן המועסקים במסגרת אותו מקום עבודה ומאורגנים ב ”כוח לעובדים”, חברים אצלנו באותו הסניף. יחד הם מנהלים מאבק משותף על מעמדם, שכרם ותנאי עבודתם.

מאז הוקם הארגון, נצברו מספר הישגים משמעותיים הן בתחום ההסכמים הקיבוציים ושיפור תנאי העסקתם של חברי הארגון והן בצד המשפטי שבו הושגו מספר פסיקות תקדימיות לטובת העבודה המאורגנת בישראל. חלק מהישגים אלו הינם הישגים היסטוריים כמו לדוגמא ההסכם הקיבוצי הראשון שנחתם בין עובדים לקבלן השרות המעסיק אותם. כוח לעובדים מאז הקמתו, הפיח רוח חיים בעולם העבודה המאורגנת וקידם את הדמוקרטיזציה של שוק העבודה בישראל.

ההכשרה תכלול חודש של אוריינטציה, למידה עיונית והיכרות עם ההתארגנויות השונות באזור ירושלים. המשכה יכלול למידה תוך כדי תנועה ועשייה. אנשי צוות נוספים בהתאם לפרויקט. 

הפרויקט המרכזי של הסטודנטים יהיה בתפקיד המלווה הארגוני (Union Organizer) עומד בליבת העשייה בכוח לעובדים וחלק מרכזי והכרחי במערך התומך שהארגון מספק לעובדים המעוניינים להתאגד, כבר מהשלבים הראשונים ביותר.

למלווה הארגוני תפקיד קריטי בהנעת עובדים ועובדות לפעולה, בגיבוש ועד מוביל, אסטרטגי וסולידארי וביצירת חלוקת עבודה אפקטיבית בין הועד לצוותי הפעולה בשטח. תפקיד הליווי דורש אמונה גדולה בכוחם של אנשים להתארגן, להשפיע ולעשות שינוי פוליטי במרחב העבודה ועל כן סט הכלים והנחות היסוד של העבודה הסוציאלית קהילתית רלוונטיים מאין כמותם.

המלווה מחויב לשמור על קשב ורגישות לקבוצת העובדים, לתת לגיטימציה לקולות ולאינטרסים השונים ולהוות כתובת זמינה לפחדים, חששות ותסכולים אשר צפים ועולים בכל מאבק עובדים. בנוסף, המלווה אמון על חיבור ההנהגה לארגון והארגון להנהגה: הנגשת כלים ארגוניים וידע נצבר ממאבקים קודמים; חיבור לאסיפת הנציגים; חיבור לסניפים אחרים ולרשתות קשר.

כמו כן יש אפשרות לבחור בין פרויקטים נוספים כגון :

  • פיתוח ידע ארגוני- תיעוד מאבקים וסיפורי הצלחה, איסוף מידע על מודלים לניהול מאבקי עובדים בכוח לעובדים, המשגה וכתיבה של הידע הנצבר.
  • פיתוח מערך ההכשרה במטה ירושלים- בניית מערכי הדרכה וסיוע בהעברתם, כתיבת מדריכים מקצועיים ודפי מידע להפצה פנימית וחיצונית.
  • ליווי פורומים ללמידת עמיתים- בין פעילים ועובדים מהתאגדויות שונות בירושלים. המטרה היא ליצור מסגרת מקומית ונגישה ללמידה, היכרות והתייעצות הדדית בין ועדי עובדים ו/או מלווי התארגנויות באזור ירושלים.

פעילות ההכשרה: עיקר ההתמחות תתקיים באזור ירושלים, אך ייתכנו מפגשים באזור המרכז בתדירות נמוכה יחסית.  יש צורך בגמישות ועבודה בשעות אחרי הצהריים.