איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית

 

איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית

אשת קשר: אורית סוליציאנו, מנכ"לית

טלפון משרד: 073-7013222  

כתובת:  פייר קניג 33, גוש ס, קומה 6, אזור תעשייה תלפיות 

 

מדריכה: מילנה יערי

איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית בישראל הוא ארגון גג של תשעת מרכזי הסיוע הפזורים ברחבי הארץ. האיגוד כסוכנות לשינוי חברתי ברמה הארצית במארה להרחיב את זכויותיהם של נפגעות ונפגעי תקיפה מינית, לשפר את השירותים הניתנים להם, לקדם חקיקה ולהעלות מודעות ציבורית לתופעה במטרה לצמצם את היקף התופעה ובטווח הארוך למגרה.

שלושה אפיקי פעולה אפשריים לסטודנטיות/סטודנטים:

1. הקמת מרכז מידע על אלימות מינית בישראל (כולל הקמת ועדת מומחים מייעצת): בישראל כיום אין כל מידע מסודר ושיטתי על תופעת האלימות המינית, כאשר מידע זה הוא קריטי לקידום מדיניות למיגור התופעה. האיגוד אוסף נתונים רבים אך הדבר אינו נעשה באופן מקצועי ולכן אין כלי מספיק אפקטיבי שיכול לסייע בקידום מדיניות.

הפרויקט יעשה בליווי מנכ"לית האיגוד ודוברת האיגוד ומטרתה להפוך את האיגוד למקור ידע מקצועי עבור כל גורם המעוניין במידע לגב אלימות מינית בישראל. בפרויקט זה יש לפעול בשיתוף אקדמאיות, קובעי מדיניות וגורמים ממערכת אכיפת החוק כדי להקים מרכז מידע ראשון מסוגו בארץ בתחום האלימות המינית. התהליך יכלול הקמת ועדה מייעצת לליווי התהליך, ראיונות עם קובעי מדיניות באשר למידע לו הם זקוקים, מיפוי הגורמים המחזיקים בנתונים ופנייה אליהם לקבלת מידע; בניית מרכז המידע, והכנת הנתונים שיוגשו לכנסת במסגרת ישיבה מיוחדת של הועדה לקידום מעמד האישה הנערכת בחודש נובמבר. 

2. הטמעת קוד וולונטרי למניעת הטרדות מיניות במקומות עבודה: איגוד מרכזי הסיוע במימון משרד הכלכלה ובשיתוף מכון התקנים הישראלי ניסח קוד וולונטרי למניעת הטרדה מינית המהווה מעין תו תקן למניעת הטרדה מינית בעבודה. מטרת הקוד הוא שינוי תרבות ארגונית והפיכת ארגונים לבטוחים יותר עבור העובדים והעובדות שלהם. כעת נמצא הפרויקט בשלב בו יש לקדם את הטמעתו בחברה הישראלית. מטרת ההתמחות היא לסייע בייזום מהלך רחב היקף של שינוי האופי בו מתמודדים ארגונים עם תופעת ההטרדות המיניות.

הפרויקט יעשה בליווי עורכת דין של האיגוד ותכלול: מיפוי  ארגונים מתאמים וייזום פנייה אליהם לגבי הקוד ותכליתו; מיפוי מקומות לפרסום ולהצגת הקוד; ייזום פגישות  גם גורמי מפתח במדינה שיכולים לקדם את הנושא (כגון: ארגוני עובדים, ארגוני מעסיקים); כתיבה וקידום הנושא ברשת; ארגון ימי למידה בשיתוף גורמים שונים: מכון התקנים, איגודים מקצועיים, ארגוני עובדים וסיוע בקידום רגולציה להטמעת הקוד.

3. פעילות ציבורית ותקשורתית: בניית פרויקט בתחום הפעילות הציבורית-תקשורתית יעשה בליווי דוברת האיגוד ותכלול סיוע בייזום, בנייה והפקת שני אירועים ציבוריים בשנה ביום האלימות הבינלאומי ויום האישה הבינלאומי (כולל: חשיבה על תוכן האירוע בשיתוף הצוות, יצירת שיתופי פעולה, תכנון הפקה ופרסום). בנוסף פרויקט יכלול עבודה  עם דוברת האיגוד הכוללת: ניטור שוטף של אירועי פגיעה מינית המחייבים מענה ברמה הציבורית ומתן מענה לאירועים אלו (הכוללים: מכתבי מחאה, ייזום הפגנות, מחאות רשת ועוד). העבודה הציבורית תלווה גם בעבודה תקשורתית בדגש על עבודה ברשת וקידום הנושאים באתר ובפייס בוק של האיגוד המהווה היום כלי חשוב במינוף מחאות ובקידום מאבקים ציבוריים