check
מוסמך בעבודה סוציאלית לבעלי תארים אחרים | ביה"ס לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית ע"ש פול ברוולד

מוסמך בעבודה סוציאלית לבעלי תארים אחרים


מידע כללי

בית הספר לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית מציע תכנית לימודי מוסמך בעבודה סוציאלית לבעלי תארים בתחומים אחרים.

התכנית מקנה למסיימיה תואר מוסמך בעבודה סוציאלית (MSW) וכשירות המאפשרת להירשם בפנקס העובדים הסוציאליים ולעסוק במקצוע.


המגמה לטיפול בהקשר חברתי 

מגמה זו מיועדת להרחיב את הידע של העובדים הסוציאליים ולהקנות להם כלים מתקדמים ועדכניים לטיפול באוכלוסיות וביחידים במצוקה. מטרת הלימודים במגמה זו היא חידוד ההבנה והכישורים לאיתור צרכים של אוכלוסיות שונות, תכנון שיטתי של דרכי התערבות, הערכת יעילותן והפקת לקחים.

המגמה שמה לה למטרה לקדם ולשכלל מומחיות הסטודנטים בטיפול הפסיכו סוציאלי, המגשימה את שליחותה של העבודה הסוציאלית ומבססת את זהותה הייחודית בקרב המקצועות הטיפוליים. מומחיות בתקשורת עם פונים מאוכלוסיות מגוונות ופיתוח דו שיח טיפולי לקידום מצבם, בד בבד עם איתור ומימוש הפוטנציאל הטמון בסביבות הפונה, בקהילתו ובמערכות הארגונים שהוא שייך אליהם, לצמיחתו של הפונה ולשינוי מצבו.

 

המגמה לשינוי חברתי במציאות משתנה

מגמה זו מיועדת הן לבעלי תואר בוגר בעבודה סוציאלית המעוניינים להמשיך ישירות ללימודי המוסמך והן לבעלי תואר בוגר בעלי ותק המעוניינים להעמיק את הידע התיאורטי והמחקרי שלהם. המגמה משלבת בין הגישות השונות בעבודה הסוציאלית, וחושפת את הסטודנטים לגופי ידע תיאורטיים מרכזיים בעבודה סוציאלית לצד הקניית חשיבה טיפולית. המגמה משקפת את הדגש ששם בית הספר על שילוב בין הטיפול הישיר בפרט ובמשפחה (גישת מיקרו), לבין גישות של עבודה סוציאלית ביקורתית, עבודה סוציאלית מודעת-הקשר ותפיסות של שינוי חברתי ופרקטיקת מדיניות (גישת מקרו). 

סטודנטיות וסטודנטים בתוכנית ההשלמות אשר נרשמים למגמה לשינוי חברתי במציאות משתנה, יוכלו לבצע הכשרה מקצועית קהילתית  בשנים א+ב של התואר. במידה ויבחרו בהכשרה קהילתית, תכנית הלימודים שלהם  בשנים א' וב' של התואר תכלול קורסים ייעודים המותאמים להכשרה מקצועית קהילתית 

שכר הלימוד

לשכר הלימוד שלושה מרכיבים:

  1. תשלום עבור קורסי הבוגר העיוניים בשנה א'  ובשנה ב' : על פי כללי שכר הלימוד הנהוגים באוניברסיטה לתלמידים במעמד של השלמות לקראת תואר מוסמך.
  2. תשלום עבור קורסי המוסמך העיוניים בשנה ב' ובשנה ג': על פי כללי שכר הלימוד הנהוגים באוניברסיטה לתלמידים הלומדים לקראת תואר מוסמך .
  3. תשלום עבור שנתיים של ההכשרה המקצועית
  • מי שהתחיל את לימודיו בשנת תשע"ט והלאה , התשלום עבור ההכשרה המקצועית יהיה 10,000 ש"ח לשנה , סך הכל 20,000 ש"ח לשנתיים.

טבלת תעריפי ביטול לימודים בהכשרה מקצועית  

 

אוריינטציה

מצגת אוריינטציה - שנת השלמה - רישום ומערכת הקורסים תשפ"ד

 

פרטי התקשרות

ראשת התכנית : פרופ' דפנה טנר

רכזת תוכנית המוסמך לבעלי תארים אחרים:  גב' דארין עלוי , חדר 319   

טלפון: 02-5881391 

כתובת דואר אלקטרוני: supmsw@savion.huji.ac.il

 

ליצירת קשר איתנו לחץ כאן